Neptun júliusi verziókiadás: fókuszban a Gólya és a FIR feladás változásai

Július 15-én online konferencián mutatták be a Neptun 2021.2 verzió változásait és újdonságait felsőoktatási intézmények Neptun tartalmi- és rendszer üzemeltetői számára.

A felsőoktatási felvételi eljárás minden, az adott intézményre, jelentkezőire és ponthatáraira vonatkozó adata megtalálható a Gólya alkalmazás adatbázisában. A ponthatárok meghúzását követően a felvételt nyert hallgatók jelentkezési adatait az intézmények konvertálják Neptun rendszerükbe a Gólyából. A Gólya program legfrissebb verziójának követése céljából a Neptun rendszer átalakítása is szükségessé vált. Az új verzió kiadásra került, így a rendszer készen áll a ponthúzásra és a Gólya21A konvertálásra. A legfontosabb változás, hogy új elemek kerültek be a  felvett hallgatók adatait tartalmazó exportba, és új adatköri felület került kialakításra a kliensben. Újdonság továbbá, hogy a Gólya fájlok egyesével archiválhatók és megtekinthetők a kliens felületen. A változások bemutatását követően a konferencián a Gólya21A konvertálás folyamatának lépéseit tekintették át a résztvevők.

A Felsőoktatási Információs Rendszer (FIR) változásai miatt szintén szükség volt a Neptun kliens módosítására. A FIR terítés feldolgozása (meghirdethető képzés, szakmai gyakorlóhely, adatellenőrzési szabályok) és az oklevél adatsorok FIR feladása funkciókban jelentős változások történtek, melyek részletesen bemutatásra kerültek a konferencián.

A Gólyán és a FIR feladáson kívül változások történtek az új doktori felületein is. Új menüpontok, és tabulátorfül került kialakításra. Doktori képzésadatok, komplex vizsgák, doktori értekezés alkotás megvédése, nyomtatvány, kimeneti vizsga menüpontokkal és mezőkkel bővült a kliens.

Az Időpontfoglalás modulban bővült a funkciók száma. Egyszerre több ügytípus adható meg, időkorlát állítható be ügyhelyek ügytípusokhoz, új rendszerüzenetek kerültek meghatározásra, valamint lehetőség nyílt külső ügyfél időpontfoglalására a kliensben. A hallgatói webfelület kiegészült az ügyhely elérhetőségével. Az időpontfoglalással rendelkező, behívásra váró hallgatók koordinálását már ügyfélbehívó rendszer is segíti, aminek működését a konferencián ismertették a Neptun terméktámogatás munkatársai.